My Lovely New Life

My Lovely New Life

Thursday, June 7, 2012

ADA APA DENGAN CINTA


Tetiba teringat cerita “Ada Apa DenGan Cinta” .. giler lama dah cerita nie, tp still tak bOsan kalau tenGok cerita nie.. dengan kecOmelan Dian Sasterawondoyo & KeHenseman Nicholas Putra.. mmg la aku syOk tenGok cerita nie kan.. hehehee

Tapi sebenarnyer banyak elemen kenapa aku suka banGat denGan cerita nie.. line up pelakOn nyer yg biasa2 tak der yanG over2, semua pelakOn melakonkan watak masing2 denGan oriGinal seolah2 takder kamera pun depan diOranG.. Dalam cerita nie gak la menunjukan betapa indOnesia sanGat menGaGunGkan bahasa ibOnda diOranG.. Setiap bait2 laGu yang di dendangkan dalam cerita , setap bait2 puisi yang di lagukan dalam cerita nie seriously mmg sanGat suka..


Dan dalam banyak2 Puisi yang ada dalam cerita nie, aku paling suka yg ini..


Perempuan datang kerna Cinta..
Mudah pergi kerna Cinta..
Digelangi racun jingga dalam wajahmu..
Seperti bulan dalam tidur di wajah mu..
Yang berdinding kelam kedinginan..

Ada apa dengannya..
Tinggalkan hati untuk di caci..
Lalu sekali ini aku lihat mata surga..
Seorang hawa..

Ada apa dengan Cinta..
Tapi aku pasti akan kembali..
Dalam satu purnama..
Untuk bertanyakan kembali cintanya..
Bukan untuk nya, bukan untuk siapa..
Tapi untukku..
Kerna aku ingin kamu, itu saja.. 

No comments:

Post a Comment